“Met ChatGPT kunnen marketeers gerichtere communicatie creëren.”
Een artikel binnen één minuut; de toekomst van marketing?
Als je geïnteresseerd bent in kunstmatige intelligentie heb je het de afgelopen weken vást voorbij zien komen in het nieuws (en er misschien zelf al mee gespeeld): het nieuwe ChatGPT van OpenAi.
Net een mens
Deze nieuwe technologie maakt het mogelijk om natuurlijke taal te verwerken en te reageren op vragen. Doordat het algoritme getraind is op grote hoeveelheden tekst, heeft het precies geleerd hoe mensen praten. Je kunt het gebruiken om nieuwsberichten, websites en zelfs volledige marketingcampagnes te maken! Ontzettend interessant voor ons als digitaal bureau om verder in te duiken dus.
Omdat we benieuwd waren wat deze technologie voor marketeers kan betekenen dachten we: waarom vragen we dit niet gewoon aan ChatGPT zelf? Daarom gaven we de volgende opdracht aan de chatbot: schrijf een artikel van drie alinea's over de voordelen van ChatGPT voor marketeers.
Het resultaat verscheen gelijk op ons scherm en laten we je graag lezen! We hebben niks aan onderstaande tekst aangepast.
“ChatGPT (General-Purpose Technology) is een technologie die steeds populairder wordt bij marketeers. ChatGPT biedt marketeers een veelzijdige, veelomvattende set tools waarmee ze hun marketingcampagnes kunnen targeten. Hieronder worden enkele van de voordelen van ChatGPT voor marketeers besproken.
Een van de belangrijkste voordelen van ChatGPT is dat het marketeers in staat stelt om hun doelgroep op een veel meer gericht niveau te targeten. Marketeers kunnen de technologie gebruiken om de doelgroep te segmenteren op basis van verschillende gegevens, zoals leeftijd, demografie, interesses en gebieden. Marketeers kunnen ook gebruik maken van ChatGPT om gedragsgerichte campagnes op te zetten, waarbij de doelgroep wordt gericht op basis van hun recente interacties met de producten en diensten van het bedrijf. Met ChatGPT kunnen marketeers gerichtere communicatie creëren, waardoor hun campagne meer waardevol wordt voor hun doelgroep.
Een ander voordeel van ChatGPT is dat het marketeers in staat stelt om hun campagnes op meer kanalen te lanceren. Met de technologie kunnen marketeers hun campagnes lanceren op verschillende sociale media-kanalen, zoals Facebook, Twitter en Instagram. Ze kunnen ook campagnes lanceren op websites en mobiele apps. Door campagnes op meerdere kanalen te lanceren, kunnen marketeers hun boodschap over een breed publiek verspreiden, waardoor hun campagnes meer effectief zijn.
ChatGPT biedt marketeers dus veel voordelen. Door de technologie te gebruiken, kunnen ze hun doelgroep beter segmenteren, gerichtere communicatie creëren en hun campagnes op meerdere kanalen lanceren. Hierdoor kunnen ze hun campagnes effectiever maken en hun boodschap bij een groter publiek verspreiden.”
Een interessant resultaat als je het ons vraagt! Als we ChatGPT mogen geloven, zullen wij hier als marketeers dus veel aan gaan hebben. Al betwijfelen we of dit ooit onze ‘echte’ marketeers zou kunnen vervangen.
Probeer het zelf
Wil je zelf aan de slag met deze kunstmatige intelligentie? Ga dan naar chat.openai.com om het (nu nog) gratis te proberen. Je hoeft alleen maar een account aan te maken.
P.S. We konden het niet laten…
Opdracht
Vertel in drie zinnen waarom digitaal bureau Congos een geweldig bedrijf is.
Antwoord
- Congos biedt een persoonlijke benadering bij het ontwikkelen van digitale oplossingen, waardoor ze klanten kunnen helpen om hun bedrijf te laten groeien.
- Ze hebben een team van ervaren professionals die de laatste technologieën gebruiken om hun klanten de beste service te bieden.
- Congos is een betrouwbare partner met een breed scala aan diensten, waaronder webontwikkeling, online marketing, zoekmachine optimalisatie en mobiele toepassingen.
En daar kunnen wij ons eigenlijk erg goed in vinden. 🤭
Wellicht vind je dit blog ook interessant: 5 tips om meer uit jouw website te halen!