5 tips om meer uit jouw website te halen!

Iris van der Linden
Iris van der Linden
Content Marketeer
20 oktober 2022

Een website voor je bedrijf is bijna onmisbaar, maar hoe zorg je ervoor dat jouw website er zó aantrekkelijk uitziet voor potentiële klanten dat ze blijven hangen? Wij snappen maar al te goed dat dit een flinke zoektocht kan zijn, dus geven we je wat handige tips om veel gemaakte fouten te voorkomen! 

Tip 1: Zorg voor korte teksten

Zorg dat er niet te veel ruis en niet te veel onnodige tekst op de website staat. Te veel informatie op een website heeft als gevolg dat bezoekers niet alles zullen lezen. Dit is zonde, want hierdoor loop je het risico dat bezoekers belangrijke informatie missen.  

Tip 2: Call to action is een must

Het doel van je website is waarschijnlijk conversie. Om dit te bereiken moet je zorgen voor duidelijke knoppen die hiertoe leiden. Houd de call to action knoppen kort en krachtig, zoals ‘Schrijf je in’ of ’Neem contact op’.

““Een goede huisstijl kost geen geld, maar levert geld op.””

Iris
Content marketeer

Tip 3: Zorg dat je consistent bent in de huisstijl

Zorg dat je huisstijl doorgevoerd wordt op de hele website (en al je verdere communicatie). Denk hierbij aan de kleuren, lettertypes, lettergrootte, maar ook stijlelementen die terugkomen in een huisstijl. Zorg dat  zowel on- als offline in elkaar samensmelten  tot één geheel. Daarnaast moet ook de tone -of-voice consistent zijn; je kunt natuurlijk niet op de ene pagina ‘u’ gebruiken en op een andere pagina ‘jij’. 

Tip 4: Goede afbeeldingen zijn een must

Zorg voor afbeeldingen die passen bij het doel van je website. Misschien nog wel belangrijker is dat de kwaliteit van de afbeeldingen optimaal is, probeer stockmateriaal links te laten liggen. Laat zien wie je bent en welke producten of diensten je aanbiedt, want je potentiële klant vormt binnen enkele seconden een mening over jouw bedrijf! Lees meer over het belang van goede foto’s in onze blog.

BLOG | 5 tips om meer uit jouw website te halen!

Tip 5: Zorg voor een sterk logo

Het logo is het eerste wat een bezoeker ziet en waar het bedrijf aan herkend wordt. Zorg er daarom voor dat je logo  tijdloos, herkenbaar en overzichtelijk  is. Laat het ontwikkelen van je logo vooral over aan de professionals, want er komt een stuk meer bij kijken dan je misschien denkt.

Heb je hulp nodig bij het ontwikkelen van een goede website? Wij helpen je graag!

Wellicht vind je dit blog ook interessant: Pinterest; het ondergeschoven kindje van menig marketingstrategie