SOS mijn huisstijl staat niet als een huis!
Je doelgroep aanspreken? Dat begint allemaal met herkenbaar zijn! Laten zien welke producten of diensten je aanbiedt, waar je voor staat en welk publiek er bij je past; daar draait het allemaal om. Toch lukt het veel bedrijven niet om die herkenbaarheid te creëren. Waar dat aan ligt? De diagnose is vaak een huisstijl die niet uniek of professioneel genoeg is of het sluit totaal niet aan op de identiteit…
Laat het karakter van je bedrijf zien
Een bedrijfsidentiteit zou je kunnen zien als een karakter: het straalt persoonlijkheid uit en past bij de eigenschappen van de organisatie. Mensen baseren hun mening vaak op de uitstraling die ze zien. Met een krachtige huisstijl straal je karakter uit en maak je van een bedrijf een merk waar mensen zich aan willen binden. Daarbij draait het compleet om het gevoel dat het publiek krijgt bij het zien van de visuele presentatie.
“De kracht van een sterke huisstijl moet je nooit onderschatten.”
Wat houdt een huisstijl in?
Wat je allemaal onder het kopje huisstijl of branding kunt noteren? Dat begint bij een doordacht logo. Maar ook een lettertype dat het bedrijfskarakter uitstraalt en slim kleurgebruik zijn hier belangrijke onderdelen van.
Heeft de huisstijl van jouw organisatie een opfrisbeurt nodig? Congos heeft de expertise in huis om je hierbij te helpen en te adviseren!